ד"ר רוסטוביץ, פייביש - חברת עורכי דין אודות ARNONA   אודות העורך ד"ר הנריק רוסטוביץ
 

ארכיון מגזין ארנונה 1999 - 2003
חיפוש
 
    אנציקלופדיה ארנונה   הפחתת חיובי ארנונה והיטלי פיתוח
    פקודת המסים (גביה)   הרצאות בארנונה   ספרים ומאמרים
    0 תגובות לכתבות מאז : 25/3/2024
גרסת הדפסה

סקופ פולני

ראיון עם יוזף סקופ מנהל נציגות LOT בישראל

מאת: זאב  פריימן  

24/12/2003

ניתן להתבלבל בין רחוב אלנבי בנובמבר תל-אביבי לבין רחוב מרשלקובסקה באוגוסט בוורשה. מעבר לחלון - שמיים מעוננים והגשם הראשון השנה יורד כווילון ביום קר.

אני יושב בחברתו של יוזף סקופ, מנהל נציגות LOT חברת התעופה פולנית בישראל, ופוני מאישה, אישתו ומזכירתו. אנו משוחחים בפולנית וברוסית. סקופ שולט בפולנית טוב יותר מאשר ברוסית, אני שולט טוב יותר ברוסית, ופוני מאישה ("על תתבלבל ואל תקרא לי מישה", היא אומרת) מדברת בחופשיות בשתי השפות.

במה אתה מתחיל יום העבודה שלך, פאן סקופ?

סקופ: בקריאת דוא"ל, לפעמים מגיעים במהלך הלילה 200 הודעות וצריך להגיב במהירות. אחר כך עבודת ניירת, בעיות יום יומיות ופגישות. אף פעם לא משעמם, אין לי זמן לזה. אני חושב שזה סימן טוב, כך צריך להיות בעבודה חשובה.

קשה לעבוד בישראל?

-- קשה. למען האמת, בעסק שלנו - הובלה אווירית, לא תמצא היום מקום בעולם שקל לעבוד. שוק רציני מאוד, רמת התחרות גבוהה. אתה חייב להיות כל הזמן בעניינים, להחזיק אצבע על הדופק, להיות מוכן בכל רגע להגיב לכל שינוי שקורה. למרות שישראל היא מדינה קטנה מבחינה גיאוגרפית, מבחינת המקצוע שלי היא צומת רועש מאוד, עמוס, מרכזי, חי בקצב גבוהה במיוחד.


המטוס הפולני הראשון בשדה התעופה בתל אביב

LOT היא חברה בת שבעים שנה ובעלת ניסיון. אבל גם אנחנו חייבים לעמוד ולהחזיק מעמד בתנאי התחרות הלא קלים. בישראל פועלות חברות המובילות בעולם בתחום ההובלה האווירית ועלינו להתאים את עצמנו לדרישות השוק. דרך אגב - אנו הוותיקים ביותר בנתיב המזרח תיכוני: LOT ביצעה את הטיסות האזרחיות הראשונות לפלסטינה הבריטית - כמעט לפני שבעים שנה.

ואיך העניינים היום?

-- למרות כל הקשיים הקיימים אנו מסיעים היום בין ישראל לפולין בערך בעשרה אחוז יותר מאשר בשנה שעברה. אנו מפעילים שלוש טיסות בשבוע במסלול תל-אביב - ורשה ועוד טיסה נוספת עם תחנת ביניים בקרקוב עם המשך לוורשה.

בסתיו ובחורף יש פחות נוסעים - ואני חושב שזה מובן. בתקופה ה"חמה" אנחנו מפעילים טיסות נוספות בשיתוף הפעולה עם אל-על. שתי החברות משתפות פעולה כדי לענות על ביקוש הגדל. בסך הכל אנו טסים שש פעמים בשבוע ומארגנים טיסות נוספות בהתאם לפי הצורך. כאשר פרצה המלחמה עיראק בצענו טיסות מיוחדות על מנת להחזיר לישראל קבוצות נוער שהיו בפולין במסגרת מסע הזיכרון לשואה. שנה לפני פרוץ אינתיפדת אל-אקצה הטסנו מפולין לישראל בערך 45,000 תיירים רק בקבוצות המאורגנות, וחבל שהשנה אנו לא נגיע להישג כזה.

בחודשים הראשונים של אינתיפדת אל-אקצה הרבה חברות התעופה קיצצו במספר הטיסות לישראל ואפילו ביטלו אותם כליל. אחת הסיבות הייתה שהטייסים אמרו שהם בסכנה. מה אמרו טייסי LOT?

-- לא הטייסים שלנו ולא הנהלת החברה חשבו על קיצוץ או ביטול טיסות. הנושא פשוט לא עלה בדיונים. טסנו לישראל בעבר, אנו טסים היום ונטוס בעתיד. עבורנו זה לא רק עסקים אלה גם שאלה של עיקרון.

אנו עוקבים אחרי מצב השוק והוא כל הזמן משתנה. בישראל במיוחד השוק רגיש למצב באזור. לצערי, שוק התיירות בישראל סובל בשנים האחרונים מירידה רצינית ומסוכנת. על מנת לשמור על מספר טיסות אנו מנסים לעלות מספר הישראלים בטיסות לפולין כדי "לכסות" על הקטנת מספר הפולנים אשר טסים לישראל. בינתיים אנו מצליחים בזה.

למה ירד מספר התיירים מפולין אלינו? לקתולים אדוקים כמו הפולנים אמור להיות חשוב לבקר בארץ הקודש וזרם התיירים הנוצרים מפולין צריך להיות חזק.

-- אתה צודק. הרבה קתולים פולניים מוכנים להוצאה כספית רצינית על מנת להגיע למקומות הקדושים לנצרות: ירושלים, נצרת ובית-לחם. אבל תנסה לשים עצמך במקום הפולני "הרגיל", אשר ערב אחד רואה בטלוויזיה את האוטובוס המפוצץ בירושלים, בערב אחר את המהומות בנצרת ובערב השלישי את קרב היריות בבית-לחם. בוודאי שהיא פוחד.

הוא פונה למקורות מידע אחרים, לעיתונות, לרדיו וגם הם אוהבים לכתוב על "מקומות חמים". אחרי כל זה לא כל כך קשה להבין למה מספר הזמנות לטיסה לישראל יורד. בעיניו של התייר הפולני הפוטנציאלי ישראל היום היא מקום מסוכן. למרות הכל הסקרים בפולין מעידים שלפולנים יש רצון לבקר בישראל ולהגיע למקומות הקדושים לנצרות.


יוזף סקופ - לא הטייסים שלנו ולא הנהלת החברה חשבו על קיצוץ או ביטול טיסות.

LOT אינה פוליטיקאית ואפילו לא סוכנות תיירות. אנו מטיסים כל אחד שרוצה בכך. פוליטיקאים חייבים להשקיע במו"מ, משרד התיירות חייב להשקיע בתדמית ואנחנו נטיס את כולם. אני בטוח שמייד לאחר שהמצב יירגע בישראל, התיירות מפולין תתחיל לגדול. מקווה שגם יותר ישראלים יבקרו בפולין.

די הרבה ישראלים מגלים עניין לפולין, אבל יש בעיות.

-- יודע ומבין. לצערי השואה השאירה זיכרונות זוועתיים עבור הרבה ישראלים. אבל בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים, כולל אלא שנולדו בפולין, מחליטים לבוא לפולין לטיול, לחופשה, על מנת לראות את המקומות הקשורים לתרבות וגם כדי לבלות. היום לפולין יש מה להציע לאורחים. אנו תולים הרבה תקוות ב"רחוב הרוסי" והם מגלים עניין בפולין.

מדוע LOT נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות ביותר באירופה?

-- בשנים אחרונות נבחרנו מספר פעמים כחברת התעופה הטובה ביותר במזרח אירופה. אנו עושים הכל כדי לשמור על הרמה ובייחוד לרמת השירות לנוסעים בזמן הטיסה. LOT מנסה לבנות מערכת טיסות בהתאם לטיסות ההמשך האפשריות ולהתאים את זמני הטיסה ללוח הטיסות של החברות האחרות. אנו מנתחים את רמת הפופולריות של הטיסות השונות באירופה ובעולם על מנת להתאים את עצמנו ללוחות זמנים. אנו גם דואגים לחידוש של צי המטוסים שלנו, ולהעלאת הרמה של שירותי השדה. עדיין לא הגענו לרמה של לופטהנזה אבל לא נרפה מהמאמצים.

ומה בקשר למחירי הכרטיסים?

-- LOT אינה חברה יקרה. אנו מבינים שברגע שמחירים שלנו יעלו הביקוש ירד ואנו חייבים לשמור על האיזון. בזמן שפולין הייתה בבלוק הסובייטי חברות התעופה המערביים הלכו די רחוק.

שיהיה לכם בהצלחה!

תודה - ובואו לטוס ב-LOT!


תודה למי שיקליק על האייקון של פייסבוק


    תגובות   שלח תגובה >>









זכויות יוצרים   ד"ר רוסטוביץ, פייביש ושות' חברת עורכי דין   פורטל משפט מיסוי ונדל"ן