רבות כבר נאמר בנושא נשיקת המוות של [הקריירה הפולטת של] החיים [רמון], ובכל זאת נראה שהנקודה העיקרית לא הודגשה מספיק. איש לא יכול לטעון פה, שהמעשה בו מדובר נעשה בכוח בניגוד לרצונה של ה"אובייקטית". מתוקף הנסיבות היה לרמון בסיס להניח, שמה שעשה היה בהמשך ישיר לפלירט החם שקדם לו. כדי להפליל אדם לא מספיקה העובדה שעשה מעשה מסוים אלא שחובה לדון בנסיבות ובמניעים למעשה זה, כמו גם בגודל הנזק שנגרם בעטיו.
כשפלוני דורך בטעות על רגלו של אלמוני, טכנית (מבחינת המעשה לכשעצמו) מדובר בתקיפה. זאת מאחר שברור שהאלמוני לא ביקש, ואם היה נשאל, לא היה מסכים, שידרכו לו על הרגל. בכל זאת, לא נראה לי שהמקרה היה מגיע לכדי משפט, אלא אם כן היה מוכח בבירור שהמעשה נעשה בכוונת תחילה לגרום נזק וכאב.
או, כאשר אדם נכנס לחצרו של שכנו לבצע פעולה שלדעתו שכנו היה מעוניין בה ומכול מקום, לפחות לא הייתה לו סיבה הגיונית להתנגד לה, אין ממהרים להאשימו בהשגת גבול. ושוב, שונה יהיה המצב אם השגת הגבול כוונתה הייתה לגרום נזק או שהנזק היה רציני למדי.
איני מוצא כל סיבה לנהוג אחרת כשהמדובר בנשיקה, שהייתה בסך הכול נדבך נוסף בתהליך של פלירט הדדי. אם רמון שגה בתפישת הרקע, מספיק היה שיתנצל ( "סליחה" אמר הנחש וירד מעל החבל), ואין כל סיבה לעשות מזה "קייס פדרלי" (כפי שמתבטאים בארה"ב). על מנת להפליל את רמון, היה צריך להוכיח, שכוונתו אכן הייתה לקחת בכוח דבר שידע שאינו שייך לו (סיטואציה שונה בתכלית מזו של תקיפתו המינית של האלוף והשר יצחק מרדכי).
למרות האמור לעיל, אם הנזק שנגרם הוא קשה מנשוא (למשל, אם הדריכה על רגלו של פלוני הייתה גורמת לאלמוני מום פרמננטי), היה מקום לתבוע את פלוני על רשלנות. אך גם זאת לא במתכונת פלילית, אלא אזרחית.
לא הגיוני לקבוע שמבוכה או אי נוחות רגעית של בחורה שקיבלה נשיקת פתע היא בחזקת נזק כבד או פרמננטי, ולכן טעה בית המשפט שמצא את רמון אשם ועוד בפלילים. טעתה לא פחות מזה הפרקליטות שמלכתחילה נתנה למקרה זה להפוך לקייס משפטי. האם הייתה הפרקליטות טורחת להגיש כתב אשמה אם היה מקרה דומה קורה לבוזגלו? לא, באלף רבתי.
מה שקרה במקרה זה הוא פרי לחצן של (