|
|
|
המילון החדש למונחי תעבורה בישראל
(מתוך ירחון מכוניות של גלובס)
א וטובוס - ביחד עם נהגו, מהווה האוטובוס כלי תחבורה שמעמדו המוטורי זהה לזה של אלוהים, כמאמר חז"ל: כטוב בעיניהם ינהגו.
א חיזת כביש - מונח המתייחס למנהגו של הנהג הישראלי לאחוז בנתיב מסוים בכביש (בד"כ שמאלי), ולא לוותר עליו (ע"ע: אפס למאה).
א פס למאה - הסיכוי שנהג ישראלי ממוצע יסטה מהנתיב השמאלי.
ב לימת חירום - התגובה האינסטינקטיבית של נהג ממין זכר למראה הולכת רגל ממין נקבה.
ג יר ידני - מונח הלקוח מספרי מדע בדיוני, המתאר מנגנון המשמש חיזרים להעביר הילוכים בצורה ידנית.
ד לת - אמצעי לרצח של רוכבי אופניים/קטנועים. נמצא בשימוש נרחב בעיקר במרכז תל אביב.
ה יגוי יתר - תופעה הנגרמת בעת התערבות של נוסע ממין זכר במלאכת הנהיגה של נהגת ממין נקבה, ומתבטאת בזוג ידיים נוספות האוחזות בהגה. התופעה מלווה ב'משפטי בקרה': "נו כבר, תסעי," "יאללה, תפני," "אינעל רבק, מה את עושה?" וכולי.
ז ין - ברכת הדרך המקובלת בתרבות המוטורית הישראלית (ע"ע), המלווה במגוון תנועות ידיים ססגוניות.
כ ביש - בניגוד להגדרה האירופאית, המילה בלשון העברית מתייחסת למספר רב של טלאים, בורות ומהמורות המתקבצים יחדיו לכדי יחידה אחת של שלמות הנדסית וגיאומטרית נדירה.
כ בוד - מערכת ההנעה הנפוצה בישראל, בעלת מבנה מכני סבוך המחבר בין המוח של הנהג למכונית, ללא פילטרים או מערכות בקרה.
ל מד - תמרור אזהרה, המתריע מפני מפגע תעבורתי נייד.
מ כונית - אמצעי המגדיר את המעמד החברתי של הנהג, מצבו הכלכלי, נתוניו הפיזיים ואונו המיני.
מ ע"צ - ארגון טרור קיצוני, המתמחה בפיגועי 'חפור וברח'.
ס ל"ד - סיבובים לדקה, מונח המשתמש כמדד למספר הסיבובים אותם נדרש נהג לבצע בעת חיפוש אחר מקום חנייה בתל אביב. נמדד בד"כ באלפים.
צ מיג - התקן מיוחד המורכב מסביב לבטנו של הנהג, ומשמש לתמיכה בגלגל ההגה.
ק ג"מ - קילוגרמים מיותרים. נתון המשמש למדידת הכוחות הפועלים על גוף הנהג, ומשפיעים על זווית הגלגול שלו, ככל שהקג"מ גבוה יותר, זווית הגלגול גבוהה יותר.
ת פילת הדרך - אמצעי בטיחות מתקדם, המחליף בהדרגה מערכות אלקטרוניות מיושנות, דוגמת בקרת אחיזה ו-ABS.
ת רבות מוטורית ישראלית - הגירסה הציונית למלחמת הכוכבים. הנהג הישראלי הממוצע מגלם את לוק סקייווקר, היוצא, בכל נסיעה, להילחם בכוחות האימפריה ובכל הדראת' ווידרים שמסביבו.
ת ת היגוי - נטייתו של הנהג הישראלי הממוצע לעסוק בכל דבר אפשרי, החל משיחה בסלולארי ועד לירי בתנועה, מלבד נהיגה.
|
|
|
| |
|
|